Projektai

 

Lietuvos – Lenkijos jaunimo mainų projektas

2017 m. rugsėjo 11-15 d. Lenkijoje, Monki miestelyje vyko dvišalio projekto „What are the willows talking about…?“ Nr. PLF117W0016 partnerių: Lenkijos mokyklos – Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach ir Lietuvos mokyklos – Panevėžio 5-osios gimnazijos susitikimas. Susitikime dalyvavo po 2 mokytojus ir po 10 moksleivių iš kiekvienos šalies.

Mūsų gimnazijai atstovavo: mokytojos J. Stankevičienė, J. Jankevičienė, III-IV kl. mokiniai: Ašmėgaitė Fausta, Breimelytė Gabrielė, Giedrikaitė Goda, Grabauskas Mantvydas, Imbrasaitė Rugilė, Klivickas Tautvydas, Kriščiūnas Modestas, Maselytė Raminta, Stankevičiūtė Dominyka, Vėbraitė Dominyka.

Projekto tikslai:

  • stiprinti jaunosios kartos vaidmenį, formuojant Lietuvos – Lenkijos tarpusavio santykius;
  • padėti įveikti nusistatymą ir stereotipus vertinant bendrą istoriją ir puoselėjant dabartinius santykius;
  • tyrinėjant Palenkės regiono legendas, drauge ieškoti bendrų šaknų;
  • bendrai kurti pasitelkiant šiuolaikines technologijas;
  • numatyti tolesnes bendradarbiavimo gaires tarpkultūriniam mokymuisi, lygiavertei partnerystei, neformaliam ugdymui.

Projekto trukmė: 2017 m. balandžio – spalio mėn.

Projektas finansuojamas vadovaujantis Lietuvos ir Lenkijos jaunimo mainų fondo komiteto 2017 m. kovo 31 d. sprendimu.

Today’s Scholars. Tomorrow’s Leaders

Nuo 1992-1993 mokslo metų JAV privačių mokyklų asociacijos įkurta nepelno siekianti organizacija ASSIST suteikia Lietuvos vidurinių mokyklų dešimtų klasių moksleiviams galimybę metus laiko (vienuoliktoje klasėje) mokytis JAV privačiose mokyklose. Tai puikų išsilavinimą teikiančios mokyklos, į kurias moksleiviai iš JAV ir viso pasaulio patenka konkursų būdu.  Nuo 2003-iųjų metų lietuvaičių moksleivių galimybę metus praleisti mokantis JAV remia Kazickų šeimos fondas. Kasmet šia galimybe sėkmingai pasinaudoja šeši ar septyni šalies moksleiviai.

Programai tobulėjant, o ir dėka Kazickų fondo prezidentės Jūratės Kazickaitės iniciatyvos, ASSIST programa bendradarbiavimui pasirinko tik pačias geriausias JAV privačias mokyklas.

Žinoma, Lietuvoje yra ne viena mainų programa, tačiau ASSIST ypatinga tuo, kad mokiniai gali mokytis privačiose Amerikos mokyklose, kurios – itin aukšto lygio. Besimokantiems čia tenka ne tik „pakloti“ nemenką sumą už vienerius mokslo metus, bet, kas svarbiausia, atitikti reikiamą žinių lygį. Vidutiniškai mokslo metai mokykloje, kuri suteikia mokiniui ir gyvenimo sąlygas, kainuoja apie 50 tūkst. JAV dolerių, tad nieko keisto, kad tiek Lietuvoje, tiek Vakarų Europoje yra nedaug šeimų, galinčių sumokėti tokią sumą.

Kazickų šeimos fondas jau daugelį metų skiria $21,000, padengdamas trijų moksleivių kelionės, pragyvenimo, draudimo išlaidas. Dar trys moksleiviai šiemet buvo paremti buvusių ASSIST programos studentų iš Lietuvos dosnumo ir energingos veiklos dėka. JAV Ambasada Vilniuje yra įsteigusi dvi papildomas stipendijas konkurso laureatams, kuriems sunku sumokėti nustatytą šeimos mokestį. 

Trys iš septynių šiemet atvykusių stipendininkų, remiami Kazickų šeimos fondo, Gustė, Emilijus ir Gabija, reiškė padėką už šią galimybę tik atvykę į ASSIST orientacinį seminarą Bostone rugpjūtį. Emilijus mūsų gimnazijos mokinys.

Grįžę moksleiviai dalijasi per metus sukaupta patirtimi apie JAV, privačių mokyklų, bendruomenės kultūrą, gyvenimo būdą, mokymosi ir bendravimo ypatumus mokyklos bendruomenėje, su draugais ir visais aplinkiniais. ASSIST programos tikslas, kad ateityje šie studentai siektų panaudoti savo patirtį ir prisidėtų prie būsimų studentų galimybės išvykti studijuoti bei prie bendros Lietuvos ateities.

Kokie moksleiviai dalyvauja ASSIST programoje?

Konkursas yra atviras, tad yra bendruomenių, mokyklų, iš kurių kasmet dalyvauja keli ar net keliolika mokinių. Tiesa, nors konkursas atviras, reikalavimai yra nemaži: moksleiviui reikia užpildyti reikiamus dokumentus, pateikti rekomendacijas iš mokyklos administracijos, matematikos ir anglų kalbos mokytojų, itin svarbu anglų kalbos žinios.

Geri rezultatai – labai svarbūs, bet ne mažiau svarbi yra asmenybės raida, nes moksleivis vieneriems metams turi išvykti į kitą šalį, kitą aplinką, todėl konkurso dalyvis turi būti motyvuotas ir apsisprendęs.

ASSIST Lietuva 2016/2017 stipendininkas gimnazijos mokinys Alekna Emilijus sėkmingai mokosi JAV privačioje The Waterford mokykloje. 

2017/2018 mokslo metais programos veikloje aktyviai dalyvavo gimnazijos mokiniai: Zlatkutė Lukrecija, II b klasė, Koncius Danielius, II d klasė, Jurkevičius Rokas, II b klasė. Mokiniai rašė esė apie save,  savo veiklą, popamokinius užsiėmimus, bendravo su anglų kalbos ir matematikos mokytojomis, klasės vadovėmis, kurios rašė mokiniams rekomendacijas, mokiniai pildė dokumentus anglų kalba ir sėkmingai  įveikė pirmojo etapo reikalavimus.  Gruodžio 17 d. mokiniai rašė anglų kalbos testą, o sausio mėnesį dalyvaus interviu. Kovo mėnesį bus paskelbti stipendijos laimėtojai.

Linkime mokiniams sėkmės!

Anglų kalbos mokytoja Genovaitė Simanavičienė

The Duke of Edinburgh’s International Award (arba DofE apdovanojimai) yra programa, sudaranti sąlygas jaunimui prasmingai praleisti laiką ir tobulinti praktinius įgūdžius, kurie bus naudingi ne tik būsimoje darbovietėje, bet ir įvairiose gyvenimo situacijose. Programos tarptautiškumo ir Jungtinės Karalystės karališkosios šeimos paramos dėka, DofE apdovanojimai yra vertinami įvairių institucijų ir darbdavių ne tik Lietuvoje ir Europoje, bet ir visame pasaulyje.

Dalyvavimas DofE apdovanojimuose jaunam žmogui yra įdomi patirtis, išmokanti būti atsakingu, kantriu ir užsispyrusiu, gebančiu nepasiduoti ir siekti savo tikslų.

DofE apdovanojimų programa buvo sukurta 1956-ais metais, bendradarbiaujant karalienės Elžbietos (HRH Queen Elizabeth) vyrui Edinburgo hercogui princui Filipui (Prince Philip) ir vokiečių edukologui Kurt Hanui (Kurt Hahn).

Po antrojo pasaulinio karo jaunuoliai Didžiojoje Britanijoje mokyklą baigdavo 15-os metų, o kadetų mokykla juos priimdavo tarnystei tik nuo 18-os. Taigi, tris metus jaunuoliai dažniausiai praleisdavo tiesiog gatvėje, neturėdami kuo užsiimti. Stebint situaciją šalyje Edinburgo hercogui Princui Filipui kilo mintis sukurti programą, padedančią jauniems žmonėms atrasti prasmingas laisvalaikio užimtumo veiklas.

1980-ais metais programa įgavo tarptautinį pavadinimą – The Duke of Edinburgh’s International Award, nes sparčiai išplito visame pasaulyje. Nors iš pradžių programa buvo vykdoma Didžiosios Britanijos mokyklose, sukaupta patirtis padrąsino plėsti ją į kitų šalių mokyklas bei su jaunimu dirbančias organizacijas, tad veikla greitai išplito į buvusias Didžiosios Britanijos kolonijas. Dėl programos įvairiapusiškumo ją buvo įmanoma integruoti į įvairias kultūras ir visuomenes. 1966 metais programa jau buvo vykdoma 22 šalyse, joje galėjo dalyvauti vaikinai ir merginos nuo 14 iki 24 metų. 1988 metais įkurta programos asociacija, įtvirtinusi tarptautinės priemonės statusą. Šiuo metu programoje dalyvauja daugiau nei 140 pasaulio šalių, ji pasiekia apie 1 milijoną jaunuolių kasmet.

Lietuva apie programą pirmą kartą išgirdo 1990-ais metais, kuomet programą pirmą kartą pristatė Britanijos gynybos atašė Col Nigel Lang. Vėliau, padedant „The Tiltas Trust“ fondui, buvo pradėtas pilotinis projektas dviejose Lietuvos mokyklose: Velžio ir Panevėžio 5-ojoje gimnazijoje (beje ten programa vyksta iki šiol). Mokyklų mokiniai labai greitai įsitraukė į programą, pastebėjus jos akivaizdžią naudą nuspręsta programą plėtoti.

DofE apdovanojimų programos koordinatorė – etikos mokytoja Viktorija Kasperiūnienė

Erasmus+“ – tai 2014-2020 m. ES švietimo, mokymo, jaunimo ir sporto programa, kurios veikloje siekia dalyvauti ir Panevėžio 5-oji gimnazija.

2012-2014 m. 5-oji gimnazija kartu su partneriais iš Turkijos, Rumunijos ir Lenkijos vykdė Comenius projektą „Polluted are the minds, not the environment“.

2016 m. finansavimas skirtas programos Erasmus+ antrojo pagrindinio veiksmo KA2 – bendradarbiavimas inovacijų ir dalijimosi gerąja patirtimi tikslais – bendrojo ugdymo sektoriaus tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektui „Reversed Roles at School: Flipped Classroom and Learning Through Teaching“ (Pasikeitimas vaidmenimis mokykloje – „Salto“ metodas – mokymasis per mokymą). Projektas apjungs 7 Europos mokyklas iš Lenkijos (koordinatorius), Italijos, Lietuvos, Turkijos, Rumunijos, Graikijos ir Vengrijos ir nuties kelius bendradarbiavimui inovacijų srityje pasikeičiant gerąja patirtimi.

Projekto koordinatorės gimnazijoje: IT mokytoja metodininkė Jolita Stankevičienė ir anglų kalbos mokytoja metodininkė Milda Vasiliauskienė. Viso projekto trukmė yra 24 mėnesiai, pradedant nuo 2016 m. spalio 1 d.

Panevėžio 5-ojoje gimnazijoje įsitraukti į projekto veiklą kviečiami II-IV kl. gimnazistai. Atliekant įvairias projekto veiklas mokiniams padės IT, anglų, matematikos, fizikos, istorijos, dailės ir kitų dalykų mokytojai.

Projekto idėja – tai mokymas, kai tradiciniai mokymo metodai yra apverčiami, pateikiant mokiniams nurodymus/komandas/užduotis internetu už klasės ribų, o namų darbai perkeliami į klasę.

Pradinė projekto dalis – projekte dalyvaujančių mokyklų mokytojų supažindinimas su programomis, kurios yra naudojamos kuriant video, ekrano video, pateiktis ir kitus audiovizualinius produktus.

Pagrindinė projekto dalis yra skirta praktiniam minėto metodo išbandymui stebint ir fiksuojant jo veikimą.

Baigiamasis projekto žingsnis – tyrimo proceso ir taikomo metodo poveikio mokymo procese įvertinimas. Projektas apima daug įvairios veiklos, jos dalis yra 3 mišrūs (mokinių ir mokytojų) susitikimai. Mokiniai bandys įvairias skirtingas programas ir kurs mokomąją medžiagą įvairiems dalykams (matematikai, fizikai, užsienio kalboms, istorijos, dailės dalykams). Mišrių susitikimų metu mokiniai išmėgins „Salto“ metodą klasėje naudojantis informacinių technologijų įrankiais, taip pat, susipažins su partnerių šalių kultūra.

Projektas numato tolesnį tarptautinį bendradarbiavimą, gilinantis į metodo novatoriškumą ir jo įtraukimą į mokyklos programą.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

 

Jūratė Jankevičienė

Projekto atstovė spaudai